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w0dk4
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Beitrag Titel: Clanbase Turrets
Verfasst am: 23.05.08 12:11
Antworten mit ZitatNach oben

So, seems like we have 2 big opinions:

One side wants the clanbase turrets to be pre v3.10.

The others want them to stay like they are now (circling around base not reallypossible).

Discuss.

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Beitrag Titel: Re: Clanbase Turrets
Verfasst am: 23.05.08 12:14
Antworten mit ZitatNach oben

w0dk4 hat folgendes geschrieben:

The others want them to stay like they are now (circling around base not reallypossible).


Circling is lame Razz .

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Beitrag Titel: Re: Clanbase Turrets
Verfasst am: 23.05.08 12:16
Antworten mit ZitatNach oben

CatDog hat folgendes geschrieben:
w0dk4 hat folgendes geschrieben:

The others want them to stay like they are now (circling around base not reallypossible).


Circling is lame Razz .


ExclamationExclamation

Woddi, hattest du nicht mal was von einem Todesgürtel gesagt, den es geben sollte? Oder ist es der? wenn ja würde es doch eigentlich passen. vll kann mann ja die Reichweite noch ein wenig runterdrehen. Aber ansonsten wäre das Ideal.

~Leraia

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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 12:26
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ja, rumkreisen is lame.
Aber mal ganz ehrlich wie will man sonst ne Base downkriegen?
Wenn man vor der Basis nur gegen die Fighter kämpft und vielleicht 1 oder 2 mal auf die Base schießt kann man das ganze vergessen.
Bei nem Angriff ist es Sinn der Sache dass man solange wie möglich auf die Base schießen kann und größtmöglichen Schaden bei einem Anflug macht und das geht nunmal durch kreisen am besten.
Eine Base mit "Todesgürtel" und Repschiffen kriegt man meines erachtens nach einfach nicht mehr down.
Sinnvoll wäre es die Schussgeschwindigkeit der Türme zu halbieren und den gleichen Schaden zu lassen.

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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 12:29
Antworten mit ZitatNach oben

Corleone hat folgendes geschrieben:
Eine Base mit "Todesgürtel" und Repschiffen kriegt man meines erachtens nach einfach nicht mehr down.
Sinnvoll wäre es die Schussgeschwindigkeit der Türme zu halbieren und den gleichen Schaden zu lassen.


Woddi meinte dazu mal, dass die Repships man dann vernachässigen kann also sie keine Basen mehr reppen können. Notfalls kann man ja die HP's angleichen, damit es wieder möglich wird

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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 12:32
Antworten mit ZitatNach oben

v3.10 war toll

Hat Spaß gemacht, es war nicht unmöglich aber auch nicht sooo leicht. Server war gerammelt voll.

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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 12:34
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ich frag mich eiglt generell was daran spassig is auf nen stein zu schiessen...^^
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Beitrag Titel: Re: Clanbase Turrets
Verfasst am: 23.05.08 12:35
Antworten mit ZitatNach oben

w0dk4 hat folgendes geschrieben:
So, seems like we have 2 big opinions:

The others want them to stay like they are now (circling around base not reallypossible).

Discuss.


Hm seams not to be at all bases.

At WOLFS Base its true. 2 - 4 times around the base -> death.

At S.T.E. or HA Base its not true. ITs possible to circle long time around....


My Idea is Turrents range back to 3.05 turret firerate a bit higher damage same.

Same Turrets on all Clanbases.


[-::TA::-]Just hat folgendes geschrieben:
v3.10 war toll

Hat Spaß gemacht, es war nicht unmöglich aber auch nicht sooo leicht. Server war gerammelt voll.



But not on all clanbases. some like our had bad turrets.



Leraia hat folgendes geschrieben:
Corleone hat folgendes geschrieben:
Eine Base mit "Todesgürtel" und Repschiffen kriegt man meines erachtens nach einfach nicht mehr down.
Sinnvoll wäre es die Schussgeschwindigkeit der Türme zu halbieren und den gleichen Schaden zu lassen.


Woddi meinte dazu mal, dass die Repships man dann vernachässigen kann also sie keine Basen mehr reppen können. Notfalls kann man ja die HP's angleichen, damit es wieder möglich wird


Repair should be still possible.

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Beitrag Titel: Re: Clanbase Turrets
Verfasst am: 23.05.08 12:40
Antworten mit ZitatNach oben

°°SwEePeR°° hat folgendes geschrieben:
Repair should be still possible.


As far as I know, it doent not work(anymore)!

Metal_Gear_Rex hat folgendes geschrieben:
ich frag mich eiglt generell was daran spassig is auf nen stein zu schiessen...^^


du musst noch viel lernen^^ Very Happy Very Happy Very Happy

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Metal_Gear_Rex
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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 12:41
Antworten mit ZitatNach oben

nö just hab ich alles scho durch war öde Razz
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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 12:44
Antworten mit ZitatNach oben

na dann haste keine Ahnung Razz Razz Razz

^^

mitten in der nacht machts keinen Spaß, aber Wolfs ärgern in Alpha is lustig, nur zz unmöglich.

3.10 rulez Mr. Green

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Tedi
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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 12:49
Antworten mit ZitatNach oben

Base circling is lame, pre 3.10 i saw 1 attacker circling base for 5 mins with 10 attackers, defenders were probably causing more damage than the attacker!

3.10 was wrong too 1 nova kills all turrets, wheres the skill in that?

Base killing should be more difficult than firing a nova and sending in few laggy sabres

Sometimes you have to lose - If base is well defended then you should have no chance this is realistic

I say give it a chance, develop tactics to defeat base using 400m range and give up ifs well defnded theres always tomorrow

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Zuletzt bearbeitet von Tedi am 23.05.08 13:03, insgesamt einmal bearbeitet
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w0dk4
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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 12:56
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Tedi hat folgendes geschrieben:
Base circling is lame, pre 3.10 i saw 1 attacker circling base for 5 mins with 10 attackers, defenders were probably causing more damage than the attacker!

Pre 3.10 was wrong too 1 nova kills all turrets, wheres the skill in that?

Base killing should be more difficult than firing a nova and sending in few laggy sabres

Sometimes you have to lose - If base is well defended then you should have no chance this is realistic

I say give it a chance, develop tactics to defeat base using 400m range and give up ifs well defnded theres always tomorrow


I somewhat agree.

I dont think circling around base requires much skill, yet it has been very effective up till now, since defenders also hit base with their weapons.

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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 13:00
Antworten mit ZitatNach oben

Addition to my idear. Give all Clans possibility to buy an Corvette which cant leave the system or an radius of 10k around the Clanbase is and which has no death penalty.

This Ship should have Flag an hige range turrents only to defend the own Clanbase.


[-::TA::-]Just hat folgendes geschrieben:
°°SwEePeR°° hat folgendes geschrieben:
Repair should be still possible.


As far as I know, it doent not work(anymore)!



It still works and it should be still possible cause its an important tactical thing to decide to bring out more fighters or more repairships during base attack.

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Berylium







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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 13:07
Antworten mit ZitatNach oben

ok dann halt so........
bitte alles so lassen wir werden dann 1-2 verteidiger an unserer base lassen und MALTA wird wieder Abgeriegelt kein docken kein rumgammeln keine missis

erst zahlen dann fliegen

wenn nicht so rum dann halt andersrum Cool

am ende siegt die FLagge Cool

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aber egal was solls ich komm mir vor wie ein kriegsverbrecher über das erstmal das tribunal derer richtet
die gerichtet werden und das ist ja auch völlig in ordnung
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K2







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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 13:10
Antworten mit ZitatNach oben

Same turrets for all bases -> good
New turrets with faster refirerate -> good

But now we need something new to destroy a base with tactics,
like Tedi already said, before update 3.11 it was just circling around the base.

If we change for example the turret hp, so that the attackers can deactivate them for 5 min with 5 nova shots, it would be one point to get a base destroyed. This would not be too easy and not impossible.

I would also prefer a new clan capship with one highdamage weapon against a base
(Crashbx posted already a request for it).

Clans would have to use their capships to destroy a base.
Nowadays Capships are only used to defend a base or as a spawnpoint.

This would be a new challenge and hopefully new fun ingame.
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w0dk4
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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 13:24
Antworten mit ZitatNach oben

K2 hat folgendes geschrieben:
Same turrets for all bases -> good
New turrets with faster refirerate -> good

But now we need something new to destroy a base with tactics,
like Tedi already said, before update 3.11 it was just circling around the base.

If we change for example the turret hp, so that the attackers can deactivate them for 5 min with 5 nova shots, it would be one point to get a base destroyed. This would not be too easy and not impossible.

I would also prefer a new clan capship with one highdamage weapon against a base
(Crashbx posted already a request for it).

Clans would have to use their capships to destroy a base.
Nowadays Capships are only used to defend a base or as a spawnpoint.

This would be a new challenge and hopefully new fun ingame.


Nice thinking.
When those cruisers are also available for everyone, new clans that do not own a base yet could also make a difference in base wars.

This way, there would be 2 counters to the base turrets:
- Novabombs
- Cruiser attack
and maybe as a 3rd option:
- Cruiser + battleship attack, battleship to defend the cruiser from fighters

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Schwarzpulver
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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 13:31
Antworten mit ZitatNach oben

I like the ideas of K2 and w0dk4. This endless base circling should stop and there should be some other tactics to destroy a base. Some that require at least a bit skill.

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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 13:32
Antworten mit ZitatNach oben

Only one Problem. Cruiser + battleship are killed withing less then 5 Minutes....
Not all Clans are close enough to am enemy base to kill the base in this way...
Cruisers available for everyone think better would be cruisers available for every Clan.
What about my idear with the Corvette ? ^^
New Ships for defend also fix the circle problem and it need some skill for the Corvette pilot ^^

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K2







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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 13:57
Antworten mit ZitatNach oben

°°SwEePeR°° hat folgendes geschrieben:
Only one Problem. Cruiser + battleship are killed withing less then 5 Minutes....

We could decrease the novadamage or increase the hullpoints of the capships.
Would be easy to find a way to rebalance it Wink

w0dk4 hat folgendes geschrieben:

When those cruisers are also available for everyone, new clans that do not own a base yet could also make a difference in base wars.


good idea, only clans with reputation can buy a cruiser and the one highdamage weapon couldn't be used for "abuseganking".

But we have to think about the dockfeature, if alle cruisers dock at one clanbase to attack another clanbase, it would be a massive battle - probably to heavy. I think we should give it a try.
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AdmiralThrawn
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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 14:56
Antworten mit ZitatNach oben

w0dk4 hat folgendes geschrieben:
When those cruisers are also available for everyone, new clans that do not own a base yet could also make a difference in base wars.


If you give everybody the possibility to buy a cruiser, I'm pretty sure bases will only be attacked by cruisers in the future ... only thing to prevent this would be a price of like 900 mil for the cruiser, but that first of all sux and won't even stop the older / richer clans to buy several cruisers.

I personally think only clans should be able to buy 1 or 2 cruisers.

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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 15:05
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Zitat:
and won't even stop the older / richer clans to buy several cruisers.


And whats so bad about that?
Since cruisers cannot defend themselves they are easy targets.

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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 15:21
Antworten mit ZitatNach oben

w0dk4 hat folgendes geschrieben:

This way, there would be 2 counters to the base turrets:
- Novabombs
- Cruiser attack
and maybe as a 3rd option:
- Cruiser + battleship attack, battleship to defend the cruiser from fighters


Sounds interesting, but 3-4 novas should be enough to kill the turrets for 5 mins. Base cycling is lame and if the new system will be balanced we will have a lot of fun too.

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K2







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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 15:22
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Each clan should be able to buy 1-3 cruisers.
Cruisers will be the main targets on our future battlefields.
All combined (novabombers, Battleships and the new Capships) there will be enough stuff to have some nice wars.

You can disable the enemy baseturrets with novas, destroy enemy cruisers with your highrange guns on your Battleship, kill enemy fighters with your flak, use your cruisers and your Battleship with highdamage guns to kill the enemie base and so on, many ways to kill an enemy base.
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Beitrag Titel:
Verfasst am: 23.05.08 15:29
Antworten mit ZitatNach oben

K2 hat folgendes geschrieben:
Each clan should be able to buy 1-3 cruisers.
Cruisers will be the main targets on our future battlefields.
All combined (novabombers, Battleships and the new Capships) there will be enough stuff to have some nice wars.

You can disable the enemy baseturrets with novas, destroy enemy cruisers with your highrange guns on your Battleship, kill enemy fighters with your flak, use your cruisers and your Battleship with highdamage guns to kill the enemie base and so on, many ways to kill an enemy base.


Sounds really interesting and nice

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